Мінфін

Заробляй на відстані

Працювати з депозитами в режимі онлайн - зручніше, швидше і безпечніше.
Карантин вніс корективи в роботу численних банківських відділень. Не можна сказати, що банки закрили відділення для відвідувачів. Зміни залежать від конкретних банків. Є фінустанови, які закрили частину відділень, при цьому у деяких банків офіси працюють в штатному режимі, але з посиленими заходами безпеки. В цілому ж у системі більшість відділень продовжують функціонувати.
Найбільш типові зміни - наступні:

  • відділення вільно не продають готівкову інвалюту
  • встановлені додаткові санітарні години, під час яких проводиться дезінфекція приміщень і робочих місць.
При цьому банки рекомендують клієнтам відділень очікувати своєї черги на свіжому повітрі. Потрібно дочекатися своєї черги на вулиці, якщо у відділенні вже знаходиться 3-5 відвідувачів. При цьому потрібно дотримуватися дистанції мінімум 1 метр від присутніх, обробляти руки дезінфікуючими засобами і не ходити в банк у хворобливому стані.
Є навіть банки, які у всіх відділеннях ввели режим обслуговування за попереднім записом, який ведеться через кол-центр і сайт фінустанови. У будь-якому випадку ситуація складається таким чином, що відвідування банківського відділення, як і будь-якого іншого закладу, стає не найкращою ідеєю. Це розуміють і банки, і Нацбанк, який також закликав населення мінімізувати контакти з готівкою, здійснювати платежі онлайн і більше користуватися платіжними картами. Готівку, що тимчасово вилучається з обігу, чиновники відправляють на двотижневий карантин і знезараження.

Обслуговуйся віддалено

Банкіри відреагували на ситуацію і почали рекомендувати громадянам активніше використовувати канали дистанційного обслуговування. Такі заклики подіяли. За даними НБУ, за підсумками першого тижня карантину кількість відвідувачів банківських відділень скоротилася майже вдвічі, а чисельність онлайн-операцій зросла приблизно на третину. Прогресивні вітчизняні банки пропонують своїм клієнтам системи Інтернет- та мобільного банкінгу з широким функціоналом.

Сьогодні, не виходячи з дому, можна здійснювати карткові платежі, замовляти необхідні товари і продукти харчування, купувати дефіцитну готівкову валюту, оплачувати комунальні платежі без черг, робити SWIFT-перекази за кордон. Багато банків активно доносять до населення і той факт, що дистанційно можна вирішувати і питання, пов'язані з інвестуванням заощаджень. Нещодавно один з банків навіть почав пропонувати клієнтам онлайн купівлю ОВДП. Цей інструмент останнім часом мав всі шанси стати популярним, однак з огляду на нинішню кризову ситуацію, а також ризики можливого дефолту, ОВДП залишилися не найкращим вибором для населення. Куди більш прогнозованим і надійним інструментом залишаються традиційні депозити.

Їх також можна відкривати і обслуговувати без відвідування відділень в онлайн-режимі. Якщо у клієнта є вільні кошти - буде розумно змусити їх працювати і приносити дохід. Особливо якщо врахувати, що в результаті введених в країні обмежень, дохід людей зменшився. Багато людей були відправлені в примусову відпустку, багато - зовсім втратили роботу. Тому навіть додаткові 200-500 грн. на місяць в цій ситуації зайвими не будуть.

Депозит-онлайн

На сьогоднішній день послугу онлайн-депозитів пропонують багато банків. Більшість учасників ринку мотивують клієнтів відкривати депозити за допомогою інтернет або мобільного банкінгу, надаючи бонуси до традиційних ставок. Наприклад, один з лідерів ринку депозитів фізосіб ПУМБ, в разі розміщення депозиту через інтернет-банкінг або мобільний додаток, обіцяє вкладникам підвищити ставку на + 1% річних у гривні та + 0,2% річних в доларах США та Євро. Причому в програмі лояльності бере участь не якийсь окремий продукт, а вся лінійка депозитів. Власне, в режимі онлайн в цьому банку кошти можна розмістити на три основних вклади - «Вільний», «Накопичувальний» і «Дохідний».
Мобільний банкінг гарний тим, що у клієнта через телефон завжди зберігається зв'язок зі своїми коштами. Навіть тими, які на строковому депозиті. Тому що в будь-який момент можна відкрити мобільний додаток і подивитися, яка сума відсотків нарахована, скільки з них вже виплачено, коли точно закінчується термін депозиту. Але найбільша перевага в тому, що депозит можна пролонгувати онлайн або навпаки, при закінченні терміну скористатися функцією валютообміну і відразу переказати гроші в потрібній валюті на свій рахунок. І це все за 2-3 хвилини. Не потрібно ні до відділення йти, ні заздалегідь повідомляти менеджера свого, що і як ви хочете зробити зі своїми коштами. Ті з наших клієнтів, які одного разу скористалися відкриттям депозиту онлайн, до менеджера більше не звертаються - все роблять самі. Якщо необхідно, у відділеннях ми навчаємо і допомагаємо клієнтам освоїти мобільний додаток. Зазвичай достатньо один раз показати - там все настільки інтуїтивно зрозуміло, що клієнти і самі легко розбираються", -
прокоментував директор департаменту з продуктів роздрібного бізнесу ПУМБ Дмитро Поліщук
Зрозуміло, що депозит на відстані можуть відкрити тільки діючі клієнти, які вже відкрили поточний рахунок з платіжною карткою і були ідентифіковані банком відповідно до вимог Національного банку України. Для відкриття рахунку клієнту необхідно один раз прийти у відділення банку особисто, оскільки потрібно пред'явити документи і поставити підпис на договорі. Це цілком можна зробити навіть в період карантину - ми вже говорили про те, що насправді робота у банківських відділеннях триває. У ПУМБ, наприклад, кажуть, що намагаються максимально перевести всіх вже ідентифікованих клієнтів на дистанційні канали обслуговування. У той же час офіси готові провести роботу з новими клієнтами, які можуть приходити для оформлення вкладів і карткових продуктів. Важливо розуміти, що відвідування відділення потрібно всього один раз. Далі з банком можна спілкуватися на відстані.

Наприклад, клієнту не потрібно йти до банку за відсотками - вони будуть зараховуватися на поточний рахунок без вашої участі. Не проблема також, якщо депозит закінчився в період карантину. Гроші автоматично будуть перераховані на поточний рахунок. При цьому відстежувати всі процеси можна незалежно від місця свого перебування. Клієнт отримує повідомлення у мобільному додатку про надходження чергової суми коштів. Тобто, вам не потрібно зайвий раз відвідувати відділення. При бажанні продовжити депозит на новий термін також виручить особистий кабінет на сайті або мобільний додаток банку. Ця процедура займе не більше 5 хвилин. Там же можна відкривати нові вклади на будь-які періоди - хоч на місяць, хоч на рік, зараховуючи на них кошти з будь-яких своїх поточних рахунків, відкритих у ПУМБ.
Ніякого підступу
Варто зазначити, що депозити, відкриті дистанційно, за своїм юридичним статусом зовсім не відрізняються від звичайних вкладів, оформлених у відділеннях. Мобільний додаток - це лише один із каналів взаємодії з клієнтом.

«З боку банку, будь-яке відкриття депозиту – будь-то відкриття у відділенні, або в ПУМБ Online, фіксується однаково. Якщо для клієнта важливо мати на руках друковану версію, він може звернутися до відділення, в якому обслуговується, та отримати паперовий договір з підписами його і представника банку», - доповнив Дмитро Поліщук.

Продукти в ньому фундаментально не відрізняються, тільки можуть мати деякі переваги, як, наприклад, підвищена ставка за депозитом. Тому, маючи з банком договір на обслуговування, ви вільно можете користуватися можливістю, яку дають сучасні фінтех рішення. І це безумовно набагато зручніше, так як, перебуваючи вдома біля комп'ютера або смартфона, можна швидко вивчити деталі депозитної пропозиції, порівняти особливості різних вкладів, зрозуміти, який підходить саме вам і без зусиль розмістити гроші. І незалежно від наявності або відсутності в країні карантину, це набагато безпечніше, ніж нести у відділення велику суму готівкою.
Читайте також:
АТ «ПУМБ». Банківська ліцензія НБУ №8 від 06.10.2011 р.
Державна реєстрація № 73 від 23.12.1991р

© 2008-2020 ТОВ "МiнфiнМедiа". Код ЕГРПОУ: 35506859
Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки з гіперпосиланням виду: www.minfin.com.ua
Телефон: (044) 392-47-40
Дзвінок в межах території України з усіх номерів операторів мобільного та міського зв'язку за тарифами операторів
Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 09:00 до 18:00
Юридична адреса: Україна, Київ, Вадима Гетьмана, 1-Б, 3 поверх