Мінфін
Прокачуємо торгівлю:
Якщо ви приватний підприємець або власник невеликого бізнесу в сфері торгівлі, ви напевно знаєте, наскільки важливо залучати більше клієнтів і збільшувати середній чек. «Мінфін» спільно з Приватбанком розбирався в тому, як використання кредиток і сервісів розстрочки допомагає бізнесу більше заробляти.
СПЕЦПРОЄКТ
на що здатні кредитні картки і миттєва розстрочка

Безготівкові розрахунки набирають обертів

За даними НБУ, в 1-му кварталі 2021 року безготівкові розрахунки становили майже 90% від загальної кількості операцій з платіжними картками. При цьому число торгових точок, які приймають до оплати платіжні картки, неухильно зростає, про що свідчить зростання кількості POS-терміналів: навесні поточного року їх налічувалося вже понад 380 тис. Поступовий перехід до безготівкових платежів спостерігався в Україні останні кілька років, а пандемія лише прискорила цей процес. І це хороші новини для торгівлі, так як ці процеси призводять до інших позитивних змін.

Звичка розраховуватися карткою — тільки перший крок. Разом із цим покупці все частіше віддають перевагу кредитним карткам, які дозволяють купити товар або послугу тут і зараз, не витрачаючи час на накопичення. До того ж психологи давно помітили, що людина, яка платить карткою, схильна витрачати більше, ніж при розрахунках готівкою. Все тому, що віддаючи готівку, люди гостріше відчувають дискомфорт, пов'язаний із втратою чогось цінного, що уособлюють гроші.
Є й ще один фактор. Покупці не носять із собою великі суми готівкою. Не маючи можливості розплатитися, людина вийде з магазину і психологічний стан, в якому вона готова була зробити покупку, швидко мине. Швидше за все, цей покупець не піде додому за грошима, щоб того ж дня повернутися за товаром.

У той же час платити карткою або гаджетом зручно, а в розпорядженні покупця опиняються набагато більші суми, ніж ті, що зазвичай лежать у гаманці. Тому наявність можливості розрахуватися в магазині кредиткою або оформити миттєву розстрочку додає йому привабливості в очах покупців. А якщо до всього іншого торгова точка бере участь в бонусній програмі банку і клієнт за кожну покупку отримує бонуси або кешбек, то лояльність клієнтів точно зростатиме.

Онлайн змінює звички покупців

Підприємці чудово розуміють, що торгівля неухильно переміщається в онлайн. За підсумками 2020 року обсяг українського ринку e-commerce склав $4 млрд — це на 41% більше, ніж роком раніше. Такий ривок спровокований карантинними обмеженнями: коли двері магазинів закриті, людина змушена здійснювати покупки онлайн. А так як робити це легко, то дистанційний шопінг для багатьох перетворився на звичну справу. За прогнозами експертів, найближчі 5 років український ринок електронної комерції може подвоїтися.

Це говорить про те, що торгівельні точки без повноцінного сайту або активної сторінки в соцмережах випадатимуть з поля зору потенційних покупців. Навіть якщо частина клієнтів продовжує робити покупки в наземних торгових точках, без можливості інтернет-продажу бізнес навряд чи зможе швидко зростати.

Зручність і простота онлайн-розрахунків призвела до зростання затребуваності віртуальних карток, функціонал яких аналогічний до пластика. Оформлення такої картки в онлайн-банкінгу займає лічені хвилини, а платити нею можна як в інтернеті, так і оффлайн, за допомогою електронного гаманця на смартфоні або іншого «розумного» гаджета. У Приватбанку, який першим серед українських банків випустив віртуальну картку, в 2020 році їх налічувалося вже 440 тисяч, а у 2021-му банк планує подвоїти цей результат.

Більше інформації про фінансові результати найбільшого держбанку країни за 2020 рік можна знайти в річному звіті Приватбанку.

Головне правило: купуй зараз, плати потім

Близько 30% французів і 39% американців як мінімум один раз за 2020 рік використовували розстрочку.

Кількість споживачів сервісів BNPL (Buy now, pay later) у США в період пандемії зросла практично на 50%. Причому близько 55% покупців визнали, що при купівлі товару в розстрочку схильні витрачати більше грошей, ніж за умови 100% оплати. При цьому можливість оплати товару частинами стимулює клієнтів повертатися до магазину повторно, навіть без використання будь-яких рекламних або маркетингових кампаній.
Привабливість розстрочки цілком можна пояснити: клієнт миттєво отримує бажану річ, при цьому «біль» розставання з грошима згладжується за рахунок розбивки великої суми на розтягнуті в часі і необтяжливі платежі. Сервісами миттєвої розстрочки користуються покупці, у яких є банківська картка з достатньою сумою кредитного ліміту. Оформити товар у розстрочку вони можуть в онлайн-банкінгу, на сайті компанії-партнера банку або безпосередньо в торговій точці. Процедура займає мінімум часу і сил — за відгуками 81% клієнтів, які використовували сервіс «Оплата частинами» Приватбанку, зробити це виходило швидко, зручно і без зайвих труднощів.

Як показує дослідження ринку США, опцію розстрочки особливо цінують покупці 18-44 років.

Кредитна картка або розстрочка — що вигідніше?

Насправді, з точки зору продавця обидва інструменти ефективні, так як роблять покупця, що увійшов до магазину, платоспроможним. Просто у різних варіантів є свої особливості. Багато що залежить від суми покупки і рівня доходу покупця. Якщо спрощено, то принцип такий: чим дорожча покупка і нижчий дохід покупця, тим більше переваг у програми розстрочки. Давайте розглянемо нюанси на прикладі продуктів Приватбанку, який є лідером цього сегмента кредитування фізосіб.

Програми розстрочки доступні для всіх кредиток Приватбанку, при цьому кредитний ліміт за сервісами «Оплата частинами» і «Миттєва розстрочка» залежить від встановленого ліміту за кредитною карткою. Обидва показники розраховуються індивідуально при оформленні карткового рахунку. Якщо брати загалом, то кредитний ліміт по карті «Універсальна Gold» не перевищує 75 000 грн, а максимальна сума кредиту за сервісами розстрочки становить 100 000 грн. Оформити розстрочку можна на товар або послугу на суму від 300 грн.
Кредитна картка також дозволяє розтягнути виплату за товар або послугу, проте максимум на 2 місяці (у випадку з Приватбанком - на 55 днів) , у той час як сервіс оплати частинами дає можливість розтягнути виплати на тривалий термін — максимально суму можна розбивати на 25 платежів. До речі, клієнт може оформити до 10 споживчих кредитів, якщо сумарно вони не виходять за рамки кредитного ліміту за карткою.

Що стосується комісії за використання кредитних коштів, то при своєчасному погашенні заборгованості за кредитною карткою жодних переплат не виникне, адже відсоткова ставка протягом пільгового періоду становить всього 0,01%. Це можна порівняти із тарифами сервісу «Оплата частинами», а також є вигіднішим, ніж умови «Миттєвої розстрочки».

Серед переваг кредитних карток можна виділити бонусні програми.Насамперед це кешбек, тобто повернення частини витрачених коштів покупцеві у вигляді грошей або бонусів. Багатьох клієнтів програми кешбека мотивують частіше купувати товари певної категорії або в конкретних торгових точках.

У чому вигода для малого і середнього бізнесу

Якщо ви шукаєте фінансові інструменти для розвитку своєї справи, то логічно обирати банк, в якому вже обслуговується 70% компаній малого і середнього бізнесу в Україні. До сервісів Приватбанку «Оплата частинами» і «Миттєва розстрочка» підключені вже близько 100 тис. торгових точок, у тому числі 10,27 тис. онлайн-магазинів.

Підключення до програм Приватбанку дозволяє зробити ваші товари доступними для всієї клієнтської бази банку, а це 18 млн осіб, у 6 мільйонів з яких є ліміт за сервісом «Миттєва розстрочка» і «Оплата частинами». Хтось із них точно входить до цільової групи споживачів вашої продукції.

Найчастіше розбивку платежів використовують при купівлі побутової техніки, електроніки, смартфонів і товарів для спорту, а також для оплати медичних або косметичних послуг, навчальних курсів і абонементів у фітнес-клуби. ,Насправді, в розстрочку оформляють також будматеріали, запчастини для авто, сантехніку, музичні інструменти, дорогі продукти харчування та багато іншого.

Використання сервісів розстрочки Приватбанку в середньому збільшує виручку невеликого магазину на 23%, а обсяги продажів — на 30%.

Такі результати досягаються за рахунок поліпшення ключових показників ефективності роздрібної торгівлі:
1
Потік клієнтів збільшується в середньому на 23%
Можливість робити покупки в розстрочку підвищує лояльність клієнтів і стимулює їх частіше відвідувати конкретний сайт або магазин. Такі покупці часто стають живою рекламою, радячи улюблений магазин своїм рідним, знайомим і друзям.
2
Сума середнього чека зростає
Якщо покупець не готовий відразу витратити, наприклад, 30 000 грн, він шукатиме пропозиції дешевше. Але маючи можливість розбити платіж на кілька частин, він скоріше керуватиметься своїми бажаннями, а не економією. Тому продавати дорогі речі в розстрочку набагато легше.
3
Оборотність торгових запасів прискорюється
Тут все просто: швидше продав — швидше отримав кошти для покупки нового товару і звільнив склад. Продукція, яка застоюється на полицях, перетворюється на баласт і заморожені гроші, а в деяких випадках досить швидко стає непридатною для реалізації. Щоб не довелося викидати або робити уцінку застарілого товару, краще вчасно запропонувати його в розстрочку.
Коли є багато клієнтів, які купують частіше і готові платити більше, то дохід і обороти бізнесу зростають, а витрати на складську логістику знижуються.

Програми розстрочки Приватбанку — чи потрібні обидві?

Сервіс «Миттєва розстрочка»" автоматично доступний для всіх власників POS-терміналів Приватбанку, у той час як послугу «Оплата частинами» потрібно підключати додатково. Щоб підвищити привабливість торгової точки в очах потенційних клієнтів, варто використовувати обидва сервіси. Пояснюємо, чому.

Споживачеві вигідніше використовувати «Оплату частинами», так як комісію за сервіс в цьому випадку сплачує продавець, а кредитна ставка для покупця становить всього 0,01% на місяць. Розмір комісії залежить від терміну кредитування: чим більше виплат, тим вона вища. Число платежів продавець може узгодити з банком. Крім того продавець оплачує комісію за еквайринг: 2% плюс абонплата 400 грн/місяць для наземної торгової точки або 2,75% для онлайн-магазину.
Однак далеко не всі товари підходять для безвідсоткової розстрочки, і тоді покупець може скористатися «Миттєвою розстрочкою». У цьому випадку клієнт щомісяця виплачує банку черговий платіж плюс 2,9% від суми покупки, а власник магазину платить тільки комісію за еквайринг і абонплату (якщо торгівля відбувається оффлайн).

В обох випадках банк компенсує продавцеві повну вартість товару наступного дня після продажу, за вирахуванням комісій: гроші надходять продавцеві на розрахунковий рахунок 2600, відкритий у Приватбанку.

Деталі та як підключитися на сайті

Відзначимо! Незважаючи на вищий тариф, «Оплата частинами»вигідна для залучення клієнтів і розпродажі стоку.

Сервіс «Інвойс в Оплату частинами» для дрібних торговців

Це ще одна інноваційна фінансова послуга, яка стане в нагоді тим, хто продає свій товар на ярмарках, майданчиках типу OLX або в соцмережах. З її допомогою можна реалізувати продукцію в кредит навіть без POS-терміналу, не упускаючи покупців, які платять карткою. Все, що потрібно зробити, це зареєструвати свій магазин на сайті "Оплата частинами": і авторизуватися на сторінці сервісу. Після ви зможете створювати інвойси і відправити їх покупцям, яким залишиться тільки підтвердити покупку онлайн в одне натискання кнопки на смартфоні в додатку Приват24.
Оплата проходить у будь-який час доби —вигідно і вам, і вашим клієнтам. Продажі в наземних торгових точках можна проводити через QR-код.

Також продаж в кредит можливий через бота в телеграм @Privat_Invoice_bot
Спільні спецпроєкти
Приватбанку та «Мінфіну»
Проєкт опублікований за фінансової підтримки компанії-партнера, але з урахуванням редакційної політики сайту «Мінфін»
Читайте більше про послуги Приватбанку

© 2008-2020 ТОВ "МiнфiнМедiа". Код ЕГРПОУ: 35506859
Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки з гіперпосиланням виду: www.minfin.com.ua
Телефон: (044) 392-47-40
Дзвінок в межах території України з усіх номерів операторів мобільного та міського зв'язку за тарифами операторів
Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 09:00 до 18:00
Юридична адреса: Україна, Київ, Вадима Гетьмана, 1-Б, 3 поверх