Мінфін

SUPER IT: ЗРОБЛЕНО УКРАЇНЦЯМИ

Казахстан, Гаїті, США, Європа: як українські IT підкорюють світ

Рецепт успіху від Intecracy Group

спецпроєкт
«Мінфін» разом із Райфом продовжує серію спецпроєктів, в якій ми розповідаємо про ті IT-компанії, які змогли прокласти собі шлях на зовнішні ринки.

Це розповідь про людей і компанії, які роблять Україну відомою в світі як центр новітніх цифрових розробок. Цього разу ми обрали компанію з широкою географією присутності, яка успішно працює у світі як з держсектором, так і з приватними замовниками — мова про Intecracy Group.
Intecracy Group — об'єднання з 14 ІТ-компаній, які працюють в Information & Communication Technology (ICT) галузі в 20 країнах світу.

Основні сфери діяльності: створення систем класу BPM/ECM, розробка спеціальних програмних рішень, IT-аутсорсинг, консультації у сфері інформаційних технологій рівня країни, ІТ стартапи в області В2В. А також такий цікавий напрямок, як конструювання та виробництво безпілотних літальних апаратів.

Фінансовий результат за 2020 рік: зростання по групі близько 20%.

Найбільші клієнти: корпорації з FORTUNE 500, наприклад, Boeing, Zeppelin, уряди різних країн.
Юрій Сивицький, член правління Intecracy Group.
Робота у великій міжнародній корпорації
VS
український малий бізнес
Юрій Сивицький згадує початок своєї кар'єри, як поєднання закономірності і випадковості, адже після закінчення КПІ (Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського) його постійно оточували люди з науки та інженерії, а життя дарувало нові можливості.

"Якийсь час я працював в американських корпораціях, а потім настав момент, коли набридло бути осередком в якійсь компанії, де нагорі багато вирішують за тебе, а твої ініціативи обмежені", — розповідає Юрій Сивицький.
У результаті він пішов з великої корпорації і почав роботу в маленькій українській компанії Softline, якій завдяки чітко складеній стратегії допоміг у 2000 році залучити перші суттєві інвестиції — близько 20 млн доларів, що на ті часи було космічною сумою.

"Це, напевно, були перші американські венчурні гроші в Україні в програмістські компанії", — згадує Юрій.
Реалізовувати ці плани допоміг все той же досвід, отриманий під час роботи у західних корпораціях: "У їх роботі багато хорошого — фінансова дисципліна, правила, тренінги, HR, вони інноваційні, чимало уваги приділяють розвитку. Краще нам хотілося втілити в українському бізнесі, і я вважаю, що це вдалося. У той же час хотілося позбутися бюрократії, зайвої звітності, обмежень ініціативи. Цього ми з часом теж домоглися".
Навіщо перетворювати компанію на групу компаній?
Бізнес активно зростав, і у 2007 році прийшов час великих трансформацій, так як у рамках однієї структури вже важко було забезпечувати необхідну гнучкість і незалежність. Адже загальний штат досяг 1200 осіб. "Тому ми розділили бізнес на нішеві компанії і запустили Intecracy Group, — пояснює Юрій Сивицький, — Тоді у нас з'явилися керуючі партнери, опціони, і компанії одержали повну свободу на ринку".

Так утворилася група, що складалася на той момент з 5 компаній, серед яких є ті, які спеціалізуються на документообігу, програмних інструментах для управління персоналом, поліпшенні процесів. Є також сервісні компанії, інтеграційні, аутсорсингові. Група орієнтована на розробку масштабних рішень для великого та середнього бізнесу в Україні та за кордоном. Серед ключових клієнтів — великі корпорації і уряди з різних куточків планети.

Через деякий час в групі запустили стартап-акселератор.

"За останні кілька років ми брали участь у запуску декількох стартапів, в одних ми міноритарії, в інших — мажоритарії".

На сьогодні в Intecracy Group входить 14 компаній, які працюють із замовниками з усього світу.
Перший закордонний клієнт
"Першим нашим замовником у 1996 році була Українська аграрна біржа, а другим — Ташкентська товарно-сировинна біржа. Представники ташкентської біржі дізналися про впровадження автоматизованої системи в Україні. Вони запросили нас до себе, щоб і в них запустити аналогічне рішення. Це були найперші онлайн-торги, коли всі угоди здійснювалися на екранах, і це було унікально для пострадянських країн", — згадує Юрій Сивицький.
Вихід на Європу і США
Прорив на міжнародні ринки почався у 2000-х, коли компанія залучила американські інвестиції.

"Частина грошей пішла на розвиток бізнесу в США і Європі. Ми відкрили компанію з американськими партнерами, вихідцями з великих корпорацій рівня віце-президентів. Запустили спільний бізнес", — пояснює Юрій Сивицький. Далі були інвестиції в розвиток власних продажів і методик віддаленої роботи. У той час ці механізми ще не були обкатані. Чи то зараз — процеси відпрацьовані, захист каналів зв'язку і даних налагоджений, є виділені канали, засоби спільної розробки. "Тоді ж нічого цього ще не було, ми все створювали з нуля", — говорить Юрій Сивицький.

У компанії з'явилися перші клієнти в США й Швейцарії. Спрацювали численні поїздки, відрядження, особисті зустрічі.

"Американська корпорація з офісом у Швейцарії, Ingersoll Rand, вирішила спробувати взяти на субпідряд компанію із Східної Європи. Через IT-асоціацію вони вийшли на нас. Контракт був великий і довгостроковий — проект з логістики в 60 країнах".

На той час усі співробітники компанії, починаючи з позиції проджект-менеджера, мали як технічну, так і бізнес освіту (MIM), досвід роботи з іноземними замовниками і партнерами. Юрій Сивицький також рік провчився в Мюнхені, мав за плечима досвід роботи і спілкування в різних країнах, тому реалізовувати нові проекти за кордоном стало легше.

"Необхідно якомога більше спілкуватися, а для цього — знати мови, без цього важко. І дуже багато їздити на зустрічі з клієнтами, на конференції, — радить Юрій, — зараз багато що проходить через соцмережі, але живі зустрічі дуже важливі, як і особиста присутність на конкретних ринках, розуміння культури інших країн".
З ким легше працювати?
"З американцями працювати найпростіше", — без роздумів заявляє Юрій Сивицький. Вся справа в тому, як вони ведуть бізнес, в їх прямолінійності. "Вони не люблять критикувати, обговорювати, у них завжди дуже доброзичлива атмосфера, зазвичай вони довго не міркують, переходять відразу до справи. Якщо їм подобається продукт, то ми просто домовляємося про ціну і поїхали!" — усміхається Юрій.

У той же час, до контрактних переговорів як з американцями, так і в будь-якій країні, треба ставитися максимально серйозно. Будь-які міжнародні контакти вимагають багато уваги і розуміння специфіки. Дуже важливо правильно вести переговори і обов'язково фіксувати все на папері.
"Європейська культура дуже відрізняється від країни до країни. Мені найпростіше працювати з німцями, можливо, тому що я там жив і краще їх розумію. Вони дуже прагматично до всього ставляться, для них важлива надійність, практичність, передбачуваність. При цьому дружелюбність теж проявляється в перемовинах. Якщо коротко, то для німців потрібно бути таким, як у рекламі шоколадки Ritter Sport - Quadratisch. Praktisch. Gut" (з німецької — квадратний, практичний, хороший).

При цьому німці воліють працювати з німцями, на відміну від американців, які є мультикультурною нацією. З досвіду Юрія, французи часто виявляються більш замкнутими в собі. В Азії ж взагалі особливе ставлення до ведення справ з іноземцями, яке змінюється в залежності від країни.

"Важливо враховувати, з ким ти працюєш. Тому що, якщо якісь країни конфліктують, то працюючи з однією, не зможеш співпрацювати з іншою. Потрібно розуміти специфіку культури і відносин держав", — застерігає Юрій Сивицький.
З ким конкуруємо в світі?
Досвід Intecracy Group доводить, що в України хороша репутація на міжнародному IT-ринку, при цьому продукти і сервіси дешевші, ніж у Європі і США. За проектним бізнесом — основна конкуренція йде з місцевими компаніями, світовими корпораціями. Якщо ж говорити про аутсорсинг, то українці більше конкурують з індусами і поляками, а також з мексиканцями, якщо мова йдеться про США.

"У культурі відчувається різниця між українцями та індусами. Вони не такі прямолінійні, як ми, частіше погоджуються з клієнтом і при цьому можуть робити що завгодно. Наші фахівці зазвичай більше сперечаються, — розповідає Юрій. — Зате у вихідців з Індії є одна важлива перевага — вони завжди тягнуть один одного. Їх багато в США, Канаді, і якщо в компанії є уродженець Індії, то з імовірністю 80% замовлення віддадуть індійській компанії, для них це цілком нормально і комфортно. А ось українці такою особливістю похвалитися не можуть".
Кризи, вони ж можливості
Найскладнішим роком Юрій називає 2009-й, коли "просіли" економіки всіх країн світу.

"IT, як і маркетинг, страждає в таких ситуаціях першим. IT — це витрати, і компанії під час кризи, насамперед, починають заощаджувати, урізати витрати, щоб зберегти дохідність, утримати клієнтів. Хоча у нас є приклади з двох сторін: проєктний бізнес — це затрати, у кризові часи він відчуває себе погано, а сервісний (наприклад, хмарний) бізнес — навпаки, починав розвиватися швидше, адже допомагав утримувати клієнтів", — розповідає Юрій Сивицький.
Екзотика для бізнесу
Крім "класичних" напрямів, на кшталт Європи і США, Intecracy Group працює і в менш звичних для українців регіонах. Наприклад, у Карибському регіоні, де компанії групи ведуть проєкти з Гаїті і Барбадосом.

"На Карибах ми робимо системи для урядових установ. У нас у цьому напрямку велика практика. Справа в тому, що коли Softline тільки починала працювати в Україні, тут все ще було державним. Усі великі системи, які ми створювали, були в держструктурах. Це зараз робота з держсектором у нашому портфелі займає 10-15%, а раніше це був основний напрямок бізнесу", — уточнює Юрій.
Екзотика для бізнесу
Крім "класичних" напрямів, на кшталт Європи і США, Intecracy Group працює і в менш звичних для українців регіонах. Наприклад, у Карибському регіоні, де компанії групи ведуть проєкти з Гаїті і Барбадосом.

"На Карибах ми робимо системи для урядових установ. У нас у цьому напрямку велика практика. Справа в тому, що коли Softline тільки починала працювати в Україні, тут все ще було державним. Усі великі системи, які ми створювали, були в держструктурах. Це зараз робота з держсектором у нашому портфелі займає 10-15%, а раніше це був основний напрямок бізнесу", — уточнює Юрій.
У різних країнах проєкти за держконтрактами не схожі один на одного. Загальне для всіх — підготовка займає дуже багато часу. Багато часу йде на переговори, обговорення, обмін листами, звітами, чого набагато менше в приватному бізнесі, де більше прагматизму.

Зазвичай клієнтів з державного сектору цікавить репутація компанії, її історія, аналогічні або схожі проєкти, реалізовані компанією в інших країнах. Співробітники компанії багато часу проводять у відрядженнях, літають і спілкуються із замовниками. Велика частина роботи — це постановка завдань, розробка архітектури системи.

А ви бували на Гаїті?

До локдауна Юрій Сивицький літав за кордон і їздив у ділові поїздки дуже багато. Майже кожен місяць в його розкладі були вояжі за океан.

"Навіть якщо летіти з комфортом, все одно зміна часових поясів тебе вибиває з колії. Треба адаптуватися, зазвичай у мене це займає день при польоті туди, а от назад — дні три", — журиться наш співрозмовник.

Серед своїх найнезвичайніших поїздок Юрій Сивицький згадує бізнес-тріп на Гаїті у 2016 році. Республіка Гаїті, яка межує з популярною зараз серед українських туристів Домініканою, виявилася вельми несхожою на тропічний рай.
А ви бували на Гаїті?
До локдауна Юрій Сивицький літав за кордон і їздив у ділові поїздки дуже багато. Майже кожен місяць в його розкладі були вояжі за океан.

"Навіть якщо летіти з комфортом, все одно зміна часових поясів тебе вибиває з колії. Треба адаптуватися, зазвичай у мене це займає день при польоті туди, а от назад — дні три", — журиться наш співрозмовник.

Серед своїх найнезвичайніших поїздок Юрій Сивицький згадує бізнес-тріп на Гаїті у 2016 році. Республіка Гаїті, яка межує з популярною зараз серед українських туристів Домініканою, виявилася вельми несхожою на тропічний рай.
"Замість річок тече потік сміття, дерева вирубані, узбережжя навколо Порт-о-Пренса в смітті, запахи відповідні. Три мільйони населення столиці живуть в якихось перекошених будинках, щось схоже на наші гаражні кооперативи", — так Юрій Сивицький описує свої перші враження від Гаїті. "В аеропорту митник відразу вимагав у мене 100 доларів за отримання багажу, але все ж таки обійшлося без "доплат". В аеропорту мене зустрічав охоронець з водієм. Освітлення на вулицях немає ніякого, дорогою були ситуації, в яких охоронець все ж таки став у нагоді. У готель приходили люди з бандитських угруповань, знаходили мене, говорили, що без них проєкт не піде. Доводилося сидіти в американській і французькій місіях і міркувати, як уникнути бандитських розборок, і при цьому успішно запустити систему. Все це чимось нагадувало наші 90-ті роки", — розповідає бізнесмен.

Представники американської місії, на чиї гроші реалізовувався проєкт з побудови системи управління держслужбовцями в Гаїті, розповіли Юрію, що обрали його компанію, так як оцінили її досвід роботи в Україні, за принципом : "якщо ви там примудрилися запустити багато складних проєктів, то і тут зможете". Але ж до цього цей проєкт намагалися реалізувати двічі американська і французька компанії і провалилися. Складнощі виникали на кожному кроці. Наприклад, виявилося, що з 30 тисяч держслужбовців реально працювало близько 10 тисяч, інші померли або виїхали, а зарплату за них отримували міністри. Крім того, треба було створювати IT-рішення, сумісні з американськими прикордонними системами.
"Зате після такої поїздки розумієш, що наш Український досвід універсальний, підходить як для екстремальних країн, так і для високорозвинених. А гаїтяни окремо веселі і дуже приємні люди, але практично кожен мріє виїхати зі своєї країни", — зазначає Юрій.

Їхати не хочеться

Для себе Юрій вирішив, що саме в Україні йому жити максимально цікаво, і переїжджати він поки що нікуди не збирається. Останній рік через пандемію коронавірусу він нікуди не літав вперше за багато років. Каже, що поїздки Україною приносять не менше задоволення.

"Хоч я й люблю подорожувати, але тут ти бачиш велику користь від того, що робиш, ніж в іншій країні. Виїхати міг і не раз, але навіщо? Я, мабуть, прив'язаний до України через предків і друзів, — розмірковує він. — Кожне місце — це люди. Природа у нас,може, і не така багата, як у США, Швейцарії чи Туреччині, але є Карпати, пустелі, ліси, Дніпро. Наприклад, мені дуже подобається їздити на велотрофі по горбах у районі Канева і вздовж Дніпра — там пречудово".
Їхати не хочеться
Для себе Юрій вирішив, що саме в Україні йому жити максимально цікаво, і переїжджати він поки що нікуди не збирається. Останній рік через пандемію коронавірусу він нікуди не літав вперше за багато років. Каже, що поїздки Україною приносять не менше задоволення.

"Хоч я й люблю подорожувати, але тут ти бачиш велику користь від того, що робиш, ніж в іншій країні. Виїхати міг і не раз, але навіщо? Я, мабуть, прив'язаний до України через предків і друзів, — розмірковує він. — Кожне місце — це люди. Природа у нас,може, і не така багата, як у США, Швейцарії чи Туреччині, але є Карпати, пустелі, ліси, Дніпро. Наприклад, мені дуже подобається їздити на велотрофі по горбах у районі Канева і вздовж Дніпра — там пречудово".
Для Юрія Україна — це дім, яким потрібно займатися, який повинен бути цікавим і для інших країн. Країна повинна отримати суб'єктність і щось запропонувати світові, адже паростки цікаві тут вже є.
Для Юрія Україна — це дім, яким потрібно займатися, який повинен бути цікавим і для інших країн. Країна повинна отримати суб'єктність і щось запропонувати світові, адже паростки цікаві тут вже є.
Плани і мрії
На поточний рік у групи агресивні плани.

"У нас є декілька напрямків, і кожна компанія по-своєму планує рік. Знаю, що великий інтерес до Африки є у двох компаній, проекти в Азії і Австралії зараз розвиваються дуже швидко. Одна компанія планує запустити пілотний проект в Європі", — уточнює Юрій Сивицький, але поки що без подробиць.

Український ринок також залишається дуже цікавим, інноваційним з точки зору IT. Тут вже працює багато з того, що поки що відсутнє в інших, навіть розвинених країнах. Не секрет, що Україна стала своєрідним полігоном, де можна обіграти нові ідеї, реалізовувати пілотні проєкти, з якими потім виходити на західні ринки.

"Наприклад, одна наша компанія працює зі світовими корпораціями, які самі її зараз витягають в Європу, тому що такого сервісу там поки ще немає. Йдеться про специфічну роботу в бонусних програмах для персоналу і для споживачів. Ми робимо дуже багато цікавих речей, які стимулюють продажі. Клієнт отримує дуже високу ефективність бізнесу з використанням нашого продукту і сервісу на основі хмарних технологій", — розповідає Юрій Сивицький.

Якщо говорити про більш довгострокові плани, то ідей у групи чимало — особливо в роботі зі стартапами, орієнтованими на глобальний В2В ринок.
Райффайзен Банк Аваль в Україні став банком, що відомий в Групі Райффайзен у багатьох сферах, в основному завдяки нашій амбіційній трансформації, поєднаній з великим потенціалом ринку та активною спільнотою висококваліфікованих фахівців. Завдяки досвіду і наполегливій роботі багатьох українських IT-компаній протягом довгих років, український ринок трансформувався з ринку із низькими цінами в ринок, який компанії обирають завдяки високій якості.

Україна стає брендом, що славиться кваліфікованими фахівцями. Цей бренд обумовлює зростання попиту, а він сприяє зростанню цін. Проте, якщо вони продовжать

Енклейд Зотай, СIO Райфа

Енклейд Зотай
Райффайзен Банк Аваль в Україні став банком, що відомий в Групі Райффайзен у багатьох сферах, в основному завдяки нашій амбіційній трансформації, поєднаній з великим потенціалом ринку та активною спільнотою висококваліфікованих фахівців. Завдяки досвіду і наполегливій роботі багатьох українських IT-компаній протягом довгих років,
підвищуватися з теперішнім темпом, це може створити ризики для довготривалого стійкого розвитку. На мою думку, розвиток екосистеми продуктів до рівня, аналогічного аутсорсингу ІТ-послуг, є наступним важливим етапом у створенні замкненої системи інвестицій у цінність для суспільства. Я вважаю, що розвиток екосистеми продуктів є також одним із способів забезпечення стійкого розвитку ІТ-індустрії України у довгостроковій перспективі.
український ринок трансформувався з ринку із низькими цінами в ринок, який компанії обирають завдяки високій якості.

Україна стає брендом, що славиться кваліфікованими фахівцями. Цей бренд обумовлює зростання попиту, а він сприяє зростанню цін. Проте, якщо вони продовжать підвищуватися з теперішнім темпом, це може створити ризики для довготривалого стійкого розвитку. На мою думку, розвиток екосистеми продуктів до рівня, аналогічного аутсорсингу ІТ-послуг, є наступним важливим етапом у створенні замкненої системи інвестицій у цінність для суспільства. Я вважаю, що розвиток екосистеми продуктів є також одним із способів забезпечення стійкого розвитку ІТ-індустрії України у довгостроковій перспективі.
Спільний спецпроєкт
Райффайзен Банк Аваль і «Мінфіну»
Проєкт опублікований за фінансової підтримки компанії-партнера, але з урахуванням редакційної політики сайту «Мінфін»
Отримуйте BANK ID
З BANK ID ви отримаєте комфортний і безпечний доступ до державних, фінансових, комерційних й інших послуг, що надаються дистанційно та потребують ідентифікації.
Знімайте готівку в банкоматах Райф смартфоном
Тепер не потрібно вставляти картку у зчитувальний пристрій та чекати її повернення, до того ж зникає ризик, що картку буде забуто чи вилучено банкоматом.
Депозит в Raiffeisen Online
Відкривайте депозити з підвищеною ставкою:
  • Легко і надійно
  • Оформлення строкових вкладів та вкладів на вимогу без візитів у відділення
  • Знімайте й поповнюйте будь-де та будь-коли, з вкладом "Універсальний"
Кредит для бізнесу в новому Raiffeisen Business Online
Відтепер наші клієнти приватні підприємці можуть із легкістю отримати кредит на розвиток власної справи у новому Raiffeisen Business Online. Від 50 000 до 500 000 грн без візитів у відділення і купи папірців.
Обмін валют у Raiffeisen Online
Швидко і зручно обмінюйте, купуйте і продавайте долари та євро просто у вашому додатку.
Щомісячний бюджет в Raiffeisen Online
Завдяки цій новій функції у Raiffeisen Online буде простіше аналізувати та розподіляти власний бюджет.
Над спецпроєктом працювали:
Редактор: Юрій Гусєв

Верстка: Олексій Вишневський, Ірина Мілевська
Менеджер по роботі з клієнтами: Антоніна Літвінова

Team Lead:
Ольга Бандуренко

© 2008-2020 ТОВ "МiнфiнМедiа". Код ЕГРПОУ: 35506859
Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки з гіперпосиланням виду: www.minfin.com.ua
Телефон: (044) 392-47-40
Дзвінок в межах території України з усіх номерів операторів мобільного та міського зв'язку за тарифами операторів
Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 09:00 до 18:00
Юридична адреса: Україна, Київ, Вадима Гетьмана, 1-Б, 3 поверх