Мінфін

Топ-10 надійних легкових автомобілів з пробігом до $11000

У сучасної людини може бути безліч підстав для того, щоб купити автомобіль. Один або декілька. Бізнесу авто допомагає вирішувати виробничі питання: доставка сировини, обладнання, готової продукції. Автолюбителі цінують машини за те, що вони дають мобільність, свободу і комфорт пересування. Автомобіль можна використовувати одночасно і для заробітку, і для особистих цілей. Наприклад, працюючи в таксі або сервісах доставки.
Спецпроєкт
Більшість українців використовує для цих цілей недорогі авто вартістю до $10000 – $11000. Як правило, з пробігом. Це чимала сума, і до такої купівлі варто підходити відповідально, щоб в майбутньому вона вас не розчарувала. Автомобіль має бути недорогим, надійним і відносно комфортним. Разом з компанією ID Finance, яка пропонує вживані машини під викуп на умовах фінансового лізингу, ми підібрали 10 автомобілів бюджетом до $11000, що відповідають усім цим критеріям.
Більшість українців використовує для цих цілей недорогі авто вартістю до $10000 – $11000. Як правило, з пробігом. Це чимала сума, і до такої купівлі варто підходити відповідально, щоб в майбутньому вона вас не розчарувала. Автомобіль має бути недорогим, надійним і відносно комфортним. Разом з компанією ID Finance, яка пропонує вживані машини під викуп на умовах фінансового лізингу, ми підібрали 10 автомобілів бюджетом до $11000, що відповідають усім цим критеріям.
/ 10
01
Автомобіль економкласу, вельми простий в обслуговуванні і надійний в експлуатації. Наявність запчастин дозволяє не зволікати з ремонтом. При доступній ціні $7000 – $8000 є можливість обрати авто з автоматичною трансмісією, що, безумовно, плюс для водія при завантажених дорогах. При цьому автомобіль досить економічний – витрата газу близько 9л/100км. Також має просторий салон, що дозволяє пересуватися з комфортом водієві та пасажирам.
Hyundai Accent RB
/ 10
01
Автомобіль економкласу, вельми простий в обслуговуванні і надійний в експлуатації. Наявність запчастин дозволяє не зволікати з ремонтом. При доступній ціні $7000 – $8000 є можливість обрати авто з автоматичною трансмісією, що, безумовно, плюс для водія при завантажених дорогах. При цьому автомобіль досить економічний – витрата газу близько 9л/100км. Також має просторий салон, що дозволяє пересуватися з комфортом водієві та пасажирам.
Hyundai Accent RB
/ 10
02
Один з найпопулярніших автомобілів в класі пасажирських та комерційних перевезень через сприйнятливість до підвищених навантажень в експлуатації. Зарекомендував себе як надійний, економічний і доступний для будь-якого споживача. Ціни на авто від 2014 року стартують з $7000 в різних варіантах кузовів.
Dacia Logan MCV
/ 10
03
Корейським інженерам вдалося зробити Sonata надійним, невибагливим, комфортним в експлуатації і при цьому доступним автомобілем. Однією з його основних переваг – газовий двигун, який не вимагає додаткових витрат з обслуговування бензинових агрегатів. У суворі морози заводиться «з пів обороту». Автомобіль 2014-2015 року в хорошому стані сьогодні можна купити, маючи бюджет $9000-$10000.
Hyundai Sonata LPI
/ 10
04
Універсал чеського походження, бюджетний автомобіль економкласу. Випускався з 2007 до 2014 року і зарекомендував себе своєю витривалістю, простотою обслуговування. Один з найпопулярніших автомобілів у сегменті комерційно-пасажирських перевезень, де його цінують за місткість при невеликих габаритах, що дає перевагу при русі в щільному трафіку. Сьогодні таку Fabia можна придбати орієнтовно за $7000.
Skoda Fabia Combi II
/ 10
05
Автомобіль оснащений надійним 1,6-літровим двигуном, який корпорація VAG встановлює на багато інших моделей, оптимізуючи тим самим постачання запчастин. Проявив себе гідним конкурентом авто економкласу. Надійний в експлуатації, досить динамічний і просторий. Не поступається іншим автомобілям у витраті палива. Хороший варіант від 2013 року з механічною трансмісією можна знайти за $7500.
VW Polo
/ 10
06
Динамічний та витривалий автомобіль комфорт-класу. Оснащується такими ж силовими агрегатами, як і VW Passat B7 USA, при цьому він легший, що дає перевагу в динаміці зносу деталей і у витраті палива — 11-13 літрів газу в міському циклі, що дуже відчутно під час роботи в таксі. Один з топ-5 автомобілів, яких найбільше завозиться зі США. Його можна сміливо вважати народним через свою надійність і фінансову доступність. Вартість авто 2011-2013 року випуску — $8000-$9000.
VW Jetta
/ 10
07
Народний автомобіль бізнес-класу в ціновому сегменті нового бюджетного авто. На американський ринок до 2013 року включно ці автомобілі поставлялися з надійним атмосферним двигуном і простою гідротрансформаторною автоматичною трансмісією. Легко встановлюється газове обладнання 4-го покоління, яке дозволяє економити на паливі. У міському циклі авто споживає 12-15 літрів газу. В Україну автомобілі приїжджають в основному з аукціонів США. Машину 2011-2013 років можна пригнати приблизно за $9500.
VW Passat B7 USA
/ 10
08
Прямий конкурент Hyundai Sonata LPI. Крім того, що ці авто схожі зовні, вони ще й оснащені однаковими агрегатами. Корейські інженери розробили газові двигуни, які надійні в роботі і прості в обслуговуванні. Витрата – 12-14 літрів газу в міському циклі, що досить економно. Працюючи у таксі, на цьому автомобілі можна заробити більше, ніж на автомобілі економкласу. Середня ринкова вартість машини 2014-2015 року випуску в Україні орієнтовно $10000-$11000.
Kia K5 LPI
/ 10
09
Універсальний автомобіль комфорт-класу для агресивної щоденної експлуатації. Завдяки компактним розмірам зручний для пересування у великих містах. Комфортний як для водія, так і для пасажирів. Технічно надійний і невибагливий в ремонті. Легко встановлюється газове обладнання. Має об'ємний багажник, що особливо цінують таксисти, яким часто доводиться виконувати замовлення на вокзали та аеропорти. Автомобіль показує досить впевнену витрату до 11 літрів у міському циклі. Автомобіль 2015 року випуску можна придбати за $9500.
Kia Cerato K3
/ 10
10
На початку 2013 року Peugeot і Citroen презентували публіці седани Peugeot 301 і Citroen C-Elysee. Їх називають близнюками, оскільки моделі мають дуже багато спільного, та й зібрані вони на одній платформі. Досить привабливі, комфортні і сучасні авто за демократичною ціною. Комплектувалися двома бензиновими двигунами, ідеально сумісними з газобалонним обладнанням 4-го покоління: 1,2 л 3-х циліндровий і 1,6 л 4-х циліндровий. Бюджетні в обслуговуванні. Часто купуються бізнесом як службові авто та АТП для комерційних та пасажирських перевезень. Авто від 2017 року випуску можна знайти за ціною від $9000.
Peugoet 301
/ 10
10
На початку 2013 року Peugeot і Citroen презентували публіці седани Peugeot 301 і Citroen C-Elysee. Їх називають близнюками, оскільки моделі мають дуже багато спільного, та й зібрані вони на одній платформі. Досить привабливі, комфортні і сучасні авто за демократичною ціною. Комплектувалися двома бензиновими двигунами, ідеально сумісними з газобалонним обладнанням 4-го покоління: 1,2 л 3-х циліндровий і 1,6 л 4-х циліндровий. Бюджетні в обслуговуванні. Часто купуються бізнесом як службові авто та АТП для комерційних та пасажирських перевезень. Авто від 2017 року випуску можна знайти за ціною від $9000.
Peugoet 301
Для купівлі надійного автомобіля $7000 — $11000 – сума начебто невелика. Ринок авто з пробігом останнім часом дуже пожвавився і за такі гроші готовий запропонувати чимало гідних варіантів. Але більшість людей не має у своєму розпорядженні і таких грошей. Як бути, якщо їх не вистачає, а автомобіль потрібен вже зараз? Можна залучити додаткове фінансування. Для цього існують кредити та лізинг. Ми розповімо, у чому між ними відмінності і які переваги кожного.
Для купівлі надійного автомобіля $7000 — $11000 – сума начебто невелика. Ринок авто з пробігом останнім часом дуже пожвавився і за такі гроші готовий запропонувати чимало гідних варіантів. Але більшість людей не має у своєму розпорядженні і таких грошей. Як бути, якщо їх не вистачає, а автомобіль потрібен вже зараз? Можна залучити додаткове фінансування. Для цього існують кредити та лізинг. Ми розповімо, у чому між ними відмінності і які переваги кожного.

Ринок автомобілів з пробігом

Вторинний авторинок зростає завдяки бурхливому імпорту. Його не злякав навіть жорсткий локдаун навесні минулого року. Якщо в січні-березні показники ввезення вживаних машин ще поступалися цифрам за відповідний період 2019 року, то вже з травня 2020 року ситуація змінилася – кожен місяць імпорт старих іномарок перевершував цифри минулих років. У 2021 році тенденція тільки посилилася – за перші два місяці року на українські номери перейшли 52 926 авто з пробігом, що зайняло вже 81,4% ринку.

Купівля вживаного авто часто стає квестом – машини дуже відрізняються за технічним станом. І тут потрібно орієнтуватися, обирати модель залежно від того, для чого і як часто авто буде використовуватися. Якщо потрібен автомобіль для невеликого бізнесу, зокрема, для роботи в сервісах таксі або інших видів перевезень, то брати дешеве, але «убите» немає сенсу. У підсумку виявиться дорожче. Авто має бути надійне і в хорошому стані. Але на таку покупку не завжди є гроші. Як бути в цьому випадку?

Разом із зростанням ринку авто з пробігом набирає обертів і бізнес з кредитування таких покупок. У ці перегони включилися як банки, так і приватні компанії, що активно пропонують кредити і лізинг. Свої переваги є як у одних, так і у інших. «Більшість фінансових установ – банки, лізингові компанії – бачать великий потенціал у цьому сегменті ринку і створюють свої окремі повноцінні напрямки», – говорить керівник проєкту Autofinance.ua, що надає інформацію про різні програми автокредитування Олег Бабко.

Автокредити

Кредит – найпопулярніша фінансова операція в Україні в сфері покупок, коли немає всієї суми відразу. Головна її особливість в тому, що покупець відразу ж стає власником майна, яке купує.

У сфері продажів автомобілів кредити теж досить популярні. «По ринку була середня цифра близько 15-16%. Це перша реєстрація автомобілів, які проходили за кредитами, – зазначає , директор департаменту маркетингу асоціації Укравтопром Георгій Овсянніков. – Але залежно від моделі там дуже великі розбіжності. Якщо у Renault може бути чверть, то у Maserati – 1%».

В основному в кредит продаються нові автомобілі, хоча зараз всі гравці фінансового ринку, за словами Бабка, працюють як з новими машинами, так і з авто з пробігом. «Цифр таких немає щодо вживаних машин, але я думаю, що було профінансовано 3-5%», – говорить експерт.

На сайтах банків пропонують багато різних програм з автокредитування. Там відразу ж є калькулятор, де можна прорахувати приблизні витрати залежно від вартості авто, тривалості кредитування і першого внеску.

Головна відмінність купівлі в кредит вживаного авто від нового в тому, що в порівнянні з останніми банк попросить більший розмір першого внеску. Як правило, це мінімум 30% від вартості авто, вік якого повинен бути не більший, ніж 10 років на момент купівлі. А за нову машину вистачить і 10%. Такі умови програм автокредитування, наприклад, в Ощадбанку або Crédit Agricole.

Лізинг

Лізинг для звичайного українця – це поняття досить нове. Він передбачає довгострокову оренду певного майна (зазвичай це транспорт або обладнання) з подальшим викупом або без нього. Лізинг з викупом називається фінансовим, а лізинг тільки на правах оренди – оперативним. При цьому людина, яка оформила фінансовий лізинг на майно, стає його власником після повної оплати його вартості.

У розвинених країнах під лізингом автомобілів, як правило, мається на увазі оперативний лізинг. І в цьому його кардинальна відмінність від автокредитування. Фізособи в основному беруть автомобілі в оперативний лізинг на 2-3 роки, а потім їх змінюють, зазначає Бабко. Перевага такої стратегії, по-перше, в тому, що людина постійно їздить на новому автомобілі. По-друге, вона може собі дозволити авто більш високого класу при більш скромних доходах, тому що в будь-якому разі платить за оренду лізинговій компанії тільки частину вартості авто.

В Україні ж близько 10 років тому почав розвиватися саме фінансовий лізинг. Люди вважають за краще бути власниками, а не орендарями у всьому. «Порівнювати лізинг з кредитом в Україні не можна, – пояснює Бабко, який свого часу працював в одній з найбільших лізингових компаній. – По Україні ви бачите фінансовий лізинг, і це, по суті, та сама фінансова операція, що і кредит. Тобто ви повністю сплачуєте вартість автомобіля і забираєте його». Те, що права власності на авто при фінансовому лізингу переходять тільки після виплат, на відміну від автокредиту – не дуже важливо.

Головні гравці у сфері лізингу в Україні – лізингові компанії. При цьому вони в основному працюють з юридичними особами, надаючи здебільшого новий транспорт у фінансовий лізинг. Це показує і статистика.

Так, за даними Асоціації лізингодавців України, що об'єднує 80% небанківського ринку, в 2020 році в лізинг було передано 14 819 автомобілів, що на 13% більше, ніж в 2019 році. З них 76% - легкові автомобілі. В основному віддавали в лізинг нові легковики – три чверті від загальної кількості або 8446 машин. Старі авто віддавалися в лізинг втричі менше (2815 машин).

При цьому 90% транспорту було передано у фінансовий лізинг і тільки 10% – в оперативний. З фізособами укладено тільки 25% лізингових договорів, інші три чверті – з юрособами.

Українці мало знають про цей продукт. «В Україні у фізосіб лізинг практично не користується популярністю. Дуже слабо розвинений. В основному, якщо беруть, то в кредит», – зазначає Овсянніков. Багато хто думає, що він дорожчий за кредит. Фізосіб лякають, перш за все, на перший погляд великі щомісячні платежі при оформленні фінансового лізингу. Хоча в підсумку цифри за виплатами виходять приблизно однакові. Просто при оформленні кредиту в платіж включається тільки частина вартості авто і відсотки за позику, а все інше – збори до Пенсійного фонду, страховка і т.п. – оплачуються окремо. При оформленні лізингу ж всі виплати включені в платіж відразу.

Тут окремо стоїть лише Приватбанк, який пропонує фізособам купити нове або вживане авто в розстрочку, під якою мається на увазі фінансовий лізинг. Цей процес розпочався ще до націоналізації банку в 2017 році. Просуває подібний сервіс він в основному через потужну мережу своїх клієнтів. «Приватбанк не видає автокредити фізособам, але він видає авто у фінансовий лізинг і займає дуже велику частку. Я думаю, 25-30%, – каже Бабко. – Це виняток на ринку, оскільки десяток інших основних гравців з лізингу фізособам його практично не продають».

Фінансовий лізинг з техпідтримкою

Це досить нове явище на українському авторинку. Його активно розвивають компанії, що надають різні види сервісу на авторинку. Їхній підхід до клієнта гнучкіший, ніж у банків. І вони в основному обслуговують сегмент ринку авто з пробігом.

Однією з таких компаній є ID Finance, що пропонує вживані авто під викуп на умовах фінансового лізингу. Цей сервіс компанія розвиває паралельно з іншими своїми напрямками в сегменті авторинку – імпортом вживаних авто зі США і Південної Кореї і створенням мережі СТО та мийок, прагнучи створити сервіс обслуговування авто повного циклу.

Її власник Юрій Шевченко почав свій бізнес ще в 2009 році, а з 2019 року залучає до нього і партнерів, вкладаючи в автомобілі гроші як своєї компанії, так і інвесторів-фізосіб.

Основними клієнтами компанії з купівлі авто на умовах лізингу виступають таксисти і бізнесмени, які займаються різними видами перевезень. Їх приваблюють, перш за все, більш лояльні умови кредитування в порівнянні з банками і лізинговими компаніями. Мінімальний перший внесок на автомобіль тут становить 10 000 гривень, за умови, що її вартість не перевищує $10 000. Якщо машина дорожча, то сума першого внеску обговорюється окремо. Крім того, у випадку форс-мажорів виплати можна відстрочити без штрафів. Автомобіль щотижня проходить перевірку на СТО компанії. У випадку поломки авто компанія також повністю надає весь сервіс з ремонту. «Ми щотижня робимо огляд автомобіля, щоб людина не переймалася його станом. Цим займаємося ми. Її завдання – насолоджуватися власним автомобілем і заробляти на ньому гроші», – розповідає про переваги схеми кредитування своєї компанії Шевченко.

Ще один вагомий плюс для клієнтів, які хочуть купити вживане автов ID Finance, в тому, що компанія не висуває жорстких вимог з приводу кредитної історії людини, хоча і перевіряє її за відповідними базами боржників.

Рішення про кредитування того чи іншого клієнта ухвалюється насамперед на основі його психологічного портрету, мотивації і прагнення до того, щоб заробляти. «Запитуємо: що там було, чому, якщо висить якийсь кредит непогашений, – каже Шевченко. – Але ми особливо в цю тему не заглиблюємося».

Працюючи не один рік в автобізнесі, він переконався, що клієнт стає більш мотивованим, якщо він вклав власні гроші в справу і знає, що в кінцевому результаті стане власником автомобіля. Шевченко створив схему виплат таким чином, що вони фактично дорівнюють сумам, за які в інших компаніях автомобіль надають тільки в оренду. Одразу ж після всіх виплат клієнт переоформлює автомобіль на себе.

Ефективність такого підходу до справи підтверджують і його клієнти. «Ям в Києві якось побільшало, коли ти їдеш на своїй машині», – жартує Володимир, який не побажав назвати своє прізвище. Він кілька років працює таксистом у Києві. До цього їздив на орендованому авто 2,5 роки, яке хотів викупити, але та компанія давала авто тільки в оренду. А в грудні 2020 року за порадою своїх колег він звернувся в ID Finance і уклав на два роки договір на викуп Kia Ceed 2014 року випуску.

Машина коштувала $9600. За неї він вніс лише 10 000 гривень першого внеску. Все інше, в тому числі річну страховку КАСКО за 12 300 гривень, оформив у кредит. Зараз він щотижня платить $153 плюс 500 гривень до Фонду ремонту авто, які потім можна забрати назад, тому водії фінансово зацікавлені їздити акуратніше. Умовами він задоволений. Приваблює його і те, що в кредит можна зробити і ремонт машини: «Коли у мене авто було в оренді, я платив 4000 гривень на тиждень, а тут я плачу 4300, але вже за своє, – каже Володимир. – Потрібні запчастини? Тобі дадуть у кредит. Нещодавно я ремонтувати задню підвіску – 4000 гривень з роботою. Мені дали кредит. Я виплатив по 1000 гривень на тиждень».

Втім, збої бувають в будь-якому бізнесі. Не всі клієнти зрештою виявляються відповідальними: «Якщо платіжна дисципліна порушується, спочатку розмовляємо, попереджаємо, – говорить Шевченко. – Якщо систематично це відбувається, вживаємо кардинальних заходів. Забираємо автомобіль – і все. Автомобіль в процесі викупу перебуває в нашій власності. Десь 5-7% водіїв у нас залишають машини».

Останні два роки компанія активно нарощує темпи зростання. Якщо в 2019 році було оформлено 221 угода, то вже в 2020 році з урахуванням двох місяців повного простою в жорсткий локдаун – 245. За результатами 2,5 місяця цього року підписано 51 договір. «Сезон через традиційне затишшя після новорічних свят тільки починається, тому ми дуже оптимістичні», – підсумував Шевченко.


Порівняльна таблиця умов автокредитування вживаних авто в банках і компанії ID Finance
Спільний спецпроєкт ID Finance та «Мінфіну»

© 2008-2021 ТОВ "МiнфiнМедiа". Код ЕГРПОУ: 35506859
Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки з гіперпосиланням виду: www.minfin.com.ua
Телефон: (044) 392-47-40
Дзвінок в межах території України з усіх номерів операторів мобільного та міського зв'язку за тарифами операторів
Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 09:00 до 18:00
Юридична адреса: Україна, Київ, Вадима Гетьмана, 1-Б, 3 поверх